I just wanna play handball!

Jag har varit hemma ett tag nu, hur länge vet jag inte. Jag vet inte äns när jag kom hem, på eftermiddagen nångång. I alla fall så har jag haft det skitkul idag. Jag har ju varit på Vintrosa beach handbollcup och det är så himla annorlunda att spela beachhandboll. Man är bara fyra spelare på plan, man spelar på sand och med flygandemålvakt, man kan få stilpoäng för ett snyggt mål (du får två poäng istället för ett), två har västar (bl a, målvakten, men det är för komplicerat att förklara hur det ör med västarna) som byter av hela tiden (jag var det), man vinner i halvlekar (som är sex minuter långa), alltså leder du efter första halvlek så vann du den och man räknar om målen i andra halvlek och så kan det inte bli oavgjort, om det blir ett - ett i slutet har man straffar som är som kontringar. Ah, det är mycket som inte stämmer överens med vanlig handboll och ni som läser kanske inte fatta allt, men men. Det var i alla fall skitkul att spela. Men nu är jag hemma igen och jag sitter och kollar på Americas Best Dance Crew och jag ska nog bara ta det lungt resten av kvällen.


Bild på mig från Brighton.

Nu blev det ett långt inlägg. ses.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0