SM-finalerna i handboll, Globen, 9/5-09




Ja, som sagt så var ju jag i Globen igår och såg SM-finalerna i handboll. I dam finalen var det Sävehof mot Skövde och i herr matchen var det Allinsås mot Guif (eskilstuna).
Dam-matchen var inte så rolig, ganska seg. Skövde vart ganska så utklassade av Sävehof, det var synd för jag hejade på Skövde. Det är en Örebroare som spelar där. Sävehof vann i alla fall med 32 - 19 och det blev guld till dom.
I herr-matchen var det mycket mer spännande. Det var Allingsås mot Guif och det var väldigt jämt hela tiden, så man visste aldrig säkert vem som skulle vinna. Men tillslut blev det Allingsås som tog hem guldet (hejade på dom)! Med 29 - 26 tog dom hem segern. En sak som var lite kul var att vi satt bakom en massa Guifare, haha. Och dom skrek asmycket när Guif gjorde mål, så det var lite skadeglädje (om man kan säga så?) när Allingsås vann, hehe.

I alla fall så var det en väldigt rolig dag med laget (ja, dom som var med). Och så är det alltid roligt att kolla på handboll. När jag och Issa satt där så sa vi att en dag är det vi som är nere på den där planen och spelar SM-final. Det är verkligen något jag vill göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0